Wie wij zijn

Over ons

ConnectingTheDots staat niet alleen voor wat wij doen, het is ook een naam die omvat wie we zijn.

ConnectingTheDots impliceert verbinding. Dat klopt, dat doen we. Maar bij ons gaat het verder dan dat(a). We hebben collectief een fascinatie – noem het een obsessie - voor software en het ontwikkelen van softwaresystemen. Door onze brede kennis en ervaring kunnen wij voor vele vraagstukken op het gebied van product informatie management en e-commerce de passende oplossing bieden. Echter, met een geweldig systeem ben je er nog niet. Een oplossing moet ook wérken, zowel intern, als extern.

Daar geloven wij in

Wij geloven dat great product content bedrijven helpt groeien. Immers, unieke productcontent zorgt ervoor dat producten beter gevonden worden, klanten de juiste productinformatie krijgen en verleid worden tot aankoop. Echter, het maken van great product content is mensenwerk en kan enkel ontstaan vanuit rust en controle. Daarom faciliteren wij niet alleen de verbinding, wij interpreteren ‘m ook. We onderzoeken en analyseren bij elk nieuw project wat er met elkaar verbonden moet worden op technisch én op menselijk vlak. ConnectingTheDots schept eerst orde in chaos, verbindt en blijft dichtbij. Once we connect, we stay connected.

Inspiratie

Een one size fits all-systeem leveren en de klant daar succes mee wensen, doen wij dus niet. Onderzoeken welke configuratie een bedrijf nodig heeft, en deze implementeren op basis van standaard software, wél. Het is de kern van ons denken en handelen. Voor vrijwel elk vraagstuk op het gebied van product informatie management en e-commerce, hoe complex ook, hebben we uiteindelijk een oplossing. Een oplossing die onze klanten controle geeft, en rust. En vanuit die rust, is groei mogelijk. Great product content. Verrijking. Ontwikkeling. Conversie. Verbetering. Dit inspireert ons elke dag opnieuw.

ConnectingTheDots®
- De transitie

ConnectingTheDots is de nieuwe naam voor ID interactive. Duidelijke profilering op Product Information Management en eCommerce software dankzij great product content.

Met de opening van de nieuwe locatie en de onthulling van het nieuwe brand, is ConnectingTheDots vanaf nu de voortzetting van het tienjarige ID interactive. Het merk ConnectingTheDots past beter bij de huidige doelstelling van het bedrijf en past perfect op de nieuwe positionering. De ambitie van ConnectingTheDots is om op het gebied van product informatie management en e-commerce de passende oplossing te bieden voor brand owners, wholesale en retail. De feestelijke opening en ‘rebranding’ naar ConnectingTheDots werd verricht door René de Heer, wethouder in Zwolle, met onder andere Economie in zijn portefeuille.

De ‘rebranding’ van ID interactive naar ConnectingTheDots past volledig binnen de ervaringen die het bedrijf de afgelopen jaren heeft opgedaan en het innovatieve vermogen en de ambities. “De opening van ons nieuwe kantoor is een mijlpaal in ons bestaan. Die hebben we ook aangegrepen om een passender bedrijfsnaam te introduceren! ConnectingTheDots staat niet alleen voor wat wij doen, het is ook een naam die omvat wie we zijn”, zegt Arnout Schutte, Managing Director ConnectingTheDots. “Het impliceert verbinding. Maar bij ons gaat het verder dan dat(a). We hebben collectief een fascinatie – noem het een obsessie - voor software en het ontwikkelen van softwaresystemen. Door onze brede kennis en ervaring kunnen wij voor vele vraagstukken op het gebied van productinformatie management en e-commerce de passende oplossing bieden.”

Lees meer

ConnectingTheDots

Vacatures

Technische mensen met een grote voorliefde voor de ontwikkeling van (de beste, natuurlijk) product content, zijn a bit(s) zeldzaam. Toch hebben we er bij ConnectingTheDots een behoorlijk aantal gevonden en met elkaar verbonden. Voor ons is er niets mooiers dan verbindingen maken.

Tussen cijfers, systemen, bronnen maar ook tussen mensen. Ben jij ook een verbinder met een technische kennis waar iedereen ‘u’ tegen zegt? Dan verbinden we ons graag aan jou.

Lees meer

Unlock the power
of your products

Met onze Premium PIM en Expert Services

Bekijk de film

Cases

PIM voor Van Wijhe Verf

Koninklijke Van Wijhe Verf brengt kleur in het leven. Het is een Nederlandse fabrikant van kwaliteitsverf die wordt gebruikt in Nederland en ver daarbuiten. Voor de consumentenmarkt hanteert Van Wijhe Verf het brand Wijzonol, voor de zakelijke markt het merk Ralston.

Van Wijhe Verf gebruikt de PIM-omgeving voor het beheer van productcontent voor beide merken. Productmarketeers verrijken in PIM de productcontent voor gebruik op de website, prijslijsten en on- en offline marketingmaterialen en doen dit in verschillende talen voor verschillende markten. Vanuit PIM zijn marketeers tevens in staat om factsheets te genereren in PDF-formaat, bijvoorbeeld voor gebruik in winkels, op events of online.

Door de inzet van PIM is Van Wijhe Verf is in staat om op efficiënte wijze haar productcontent vanuit een centrale bron aan te vullen met marketinginformatie, etiketinformatie en afbeeldingen. Hierdoor leveren zij een belangrijke bijdrage aan het verkorten van de time to market van nieuwe producten en de presentatie van producten te optimaliseren.

PIMeCommerce en kleertjes.com

Alles wat baby’s, kinderen en (aanstaande) moeders nodig hebben aan toffe merkkleding en schoenen, is bij kleertjes.com te vinden. Het is de grootste webwinkel van Nederland op dat gebied. Het omvangrijke assortiment en hoge bezoekersaantallen vragen om een snelle performance. Ook bij peak traffic. kleertjes.com en ConnectingTheDots werken al een paar jaar succesvol samen.

Het hart van de webwinkel van kleertjes.com wordt gevormd door de PIM-sectie. In PIM wordt kale productdata afkomstig uit ERP (Retailium van ACA, op basis van Microsoft Navision) ingelezen en in PIM op efficiënte wijze verder verrijkt met onder meer producteigenschappen, aansprekende productomschrijvingen en afbeeldingen.

Klanten van kleertjes.com kunnen makkelijk door het assortiment navigeren of het assortiment doorzoeken door middel van faceted search en sortering. En natuurlijk is kleertjes.com responsive uitgevoerd, voor een optimale weergave voor mobiel, tablet en PC. Waarbij geldt: mobile first.

Wij werken ondere
andere voor:

  • KPN
  • Kleertjes.com
  • Accell Group
  • Welkoop
  • Van Wijhe
  • Sound United
 

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de site te analyseren en de ervaring te verbeteren. Lees meer

Geen probleem!