kleertjes.com over op marktplaatsmodel en lanceert productcategorie speelgoed!

kleertjes.com over op marktplaatsmodel en lanceert productcategorie speelgoed!

Kinderkledingwinkel kleertjes.com is mede dankzij de inzet van het 'Cavalerie Team' van ConnectingTheDots deze week live gegaan met de verkoop van speelgoed! kleertjes.com biedt met haar propositie 'kleertjes & co' bedrijven de mogelijkheid om via de marketplace software van Mirakl speelgoed te verkopen. kleertjes.com wil hiermee hét online kinderwarenhuis worden.

Marketplace is de toekomst van e-commerce 

Na een test van drie maanden heeft kleertjes.com besloten om zijn plannen voor een eigen on-site marktplaats uit te voeren. Op aanvraag en na controle van het aanbod kunnen derde partijen hun artikelen gaan verkopen op de website die maandelijks 1,1 miljoen bezoekers heeft, 50.000 transacties verwerkt en jaarlijks 45 miljoen euro omzet heeft. De marktplaatssoftware van Mirakl maakt het mogelijk producten en diensten van derden aan te bieden met de eigen online marktplaats.  Mirakl ziet zichzelf als de katalysator als het gaat om de transformatie van het traditionele e-commerce landschap. Mirakl heeft een wereldwijde clientèle als Toyota, Siemens, Walmart, The Phone House, FonQ en bijvoorbeeld blokker. 

Uitgevoerde werkzaamheden 

De afgelopen maanden is er door het team van CTD gefocust gewerkt aan de user stories die deze verkoop (via sellers) mogelijk moest maken. Omdat er voor het verkopen van speelgoed andere requirements nodig zijn als voor het verkopen van kleding, vergde dit nogal wat aanpassingen. Waar je in normaal de kleding selecteert op kleur en maat, is dit voor speelgoed ongebruikelijk. 

Wij feliciteren kleertjes.com in deze mooie stap richting haar ambitie: Hét kinderwarenhuis van Nederland worden. Benieuwd wat de PIMeCommerce oplossing voor jouw bedrijf kan betekenen? 

(Bron: Emerce en kleertjes.com)


Daag ons uit!
  • kleertjes.com Speelgoed
Tags: PIMeCom E-commerce kleertjes.com speelgoed marketplace

Samantha Broekert
Geschreven door: Samantha Broekert Markting & Sales rep.

Max Schrevelius 17 juni 2020

E-commerce groei realiseer je met product data

Van e-commerce wordt altijd groei verwacht. Wanneer je grootschalig wil groeien is product data een kritische succesfactor. Hoe zorg je ervoor dat je deze data het beste voor je laat werken?

Max Schrevelius 11 juni 2020

Ook B2B kan eigenlijk niet meer zonder PIM

Heb je het over Product Information Management (PIM) dan ligt de nadruk vaak op B2C. Maar B2B e-commerce groeit enorm momenteel. Lees wat dit betekent voor brand owners.

Max Schrevelius 3 december 2019

Product management met PIM in de praktijk

In e-commerce en retail maakt kwalitatieve productinformatie tegenwoordig het verschil. De aangewezen tool daarvoor is een Product Information Management (PIM) systeem. Hoe zorg je voor een optimale ROI van je PIM?

×

Kom bij ons werken!
Bekijk de vacatures

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de site te analyseren en de ervaring te verbeteren. Lees meer

Geen probleem!