Klantcase: MDM/PIM voor Accell Group

Klantcase: MDM/PIM
voor Accell Group

Accell Group, in Nederland beter bekend als het moederbedrijf van onder andere de merken Batavus, Sparta, Koga en Loekie, richt zich internationaal op de midden- en hogere segmenten van de markt voor fietsen, fietsonderdelen- en accessoires. De onderneming heeft marktleidende posities in Nederland, België, Duitsland, Italië, Frankrijk, Finland, Turkije, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. In Europa is Accell Group marktleider in fietsen, gemeten in omzet en heeft wereldwijd circa 3.000 mensen in dienst. Accell Group heeft bij de zoektocht naar een Product Data Management (MDM/PIM) oplossing haar keuze op de software van ConnectingTheDots laten vallen. Benieuwd naar het verhaal achter deze keuze? Lees dan snel het interview met Ben Scharft, MDM Projectmanager, bij Accell Group.

Klantcase: MDM/PIM voor Accell Group

Op de website van de Accell Group is te lezen dat tevreden klanten het allerbelangrijkst zijn.

Niets inspireert en motiveert ons meer dan tevreden consumenten en dealers, waarbij alles samenkomt in onze nieuwe missie: great bikes win great likes.

Het draait bij Accell om relevant zijn en relevant blijven voor de consument. Op die manier wordt een stevig fundament gecreëerd voor structurele groei en lange termijn waardecreatie. Kun je uitleggen wat het belang van een goed Product Informatie Management systeem hierbij is?

“Op dit moment helpt de MDM/PIM oplossing om te komen tot één product standaard en binnenkort zelfs voor één standaard voor alle merken (15 merken in 22 landen). Dankzij het MDM/PIM systeem zijn wij in staat processen te automatiseren waardoor er een kortere time to market ontstaat. Daarnaast kunnen wij een efficiencyslag maken op het gebied van contentmanagement door middel van een gestandaardiseerd product portfolio voor alle merken en realiseren we een synergie in de omschrijvingen. Het MDM/PIM systeem realiseert een “global” waarheid voor ons.”

De markt van MDM/PIM aanbieders is veelzijdig. Waarom heeft Accell Group voor ConnectingTheDots als partner gekozen en hoe bevalt dit?

“De ConnectingTheDots MDM/PIM is aan te passen aan de wensen van organisatie. In plaats van andersom. Dit is te danken aan de hoge configuratie graad, terwijl het standaard software is. Dit zien wij als een enorm groot voordeel ten opzichte van vele andere aanbieders.”

Klantcase: MDM/PIM voor Accell Group

Ik zou bijna zeggen dat een dergelijke samenwerking een must is voor het succes van een MDM/PIM project.

ConnectingTheDots is zo georganiseerd dat je als klant dicht bij het vuur zit. Anders dan veel andere MDM/PIM aanbieders waarbij je met een implementatiepartner werkt. Hoe bevalt dat?

“Ik zou bijna zeggen dat een dergelijke samenwerking een must is voor het succes van een MDM/PIM project! Het is ideaal om op deze manier, face to face zonder tussenkomst van extra partijen, te komen tot een implementatie die past bij ons al klant. We kunnen zo maximaal gebruik maken van de kennis van het product en jarenlange ervaring die ConnectingTheDots heeft opgedaan bij soortgelijke MDM/PIM trajecten. Dit heeft een positief effect gehad op de doorlooptijd en kosten van het implementatietraject. Bovendien, door de agile manier van werken hebben we de keuze om de scope bij te stellen op basis van (nieuwe) inzichten die naar voren komen tijdens het implementatietraject.”

Met name de mogelijkheid om het proces af te stemmen op het Accell proces in combinatie met rapportages is zeer krachtig!

We mogen wel constateren dat jij ‘gepokt en gemazeld’ bent in de wereld van MDM/PIM. Wat vind je van ConnectingTheDots PIM?

“Door de hoge mate van configuratie van de ConnectingTheDots software kun je, aansluitend aan de eigen bedrijfsprocessen, veel kanten op. De MDM/PIM tool sluit naadloos aan bij de processen binnen Accell Group. Een van de krachtige elementen van de ConnectingTheDots PIM is de ‘data boarding’ module. Dit biedt de mogelijkheid om de verschillende prijslijsten, die rechtstreeks van leveranciers afkomstig zijn, in te lezen en automatisch te analyseren en te verwerken. Dit reduceert aanzienlijk de time to market, foutmarge en de hoeveelheid handmatig werk bij het verwerken van nieuwe producten, en updaten van bestaande producten. We zijn nu bezig met het managen van de afwijkingen en niet meer met het managen van standaard prijs updates en product updates van de verschillende leveranciers. Daarnaast wordt door ons de redactionele workflow zeer gewaardeerd. Het biedt ons de mogelijkheid om verschillende afdelingen binnen Accell op de meest effectieve manier te laten samenwerken aan het verrijken en optimaliseren van producten die aangeleverd worden door leveranciers. Met name de mogelijkheid om dit proces af te stemmen op het Accell proces in combinatie met rapportages is zeer krachtig!”


PIM voor Van Wijhe Verf

Koninklijke Van Wijhe Verf brengt kleur in het leven. Het is een Nederlandse fabrikant van kwaliteitsverf die wordt gebruikt in Nederland en ver daarbuiten. Voor de consumentenmarkt hanteert Van Wijhe Verf het brand Wijzonol, voor de zakelijke markt het merk Ralston.

PIM voor Accell Group

Accell Group is een beursgenoteerde onderneming en die zich internationaal richt op de midden- en hogere segmenten van de markt voor fietsen, fietsonderdelen en fietsaccessoires.

PIM voor KPN

KPN is een toonaangevende leverancier van ICT-diensten. Met een uitgebreid pakket aan producten en diensten bedient KPN met verschillende merken een groot aantal diverse klantgroepen in binnen- en buitenland. Van prepaid bellen in de VS tot interactieve HD-televisie in Nederland.

× Kom bij ons werken!
Bekijk de vacatures

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de site te analyseren en de ervaring te verbeteren. Lees meer

Geen probleem!