PIM voor United Retail

United Retail, onderdeel van de Euronics International Group, richt zich op inkoop en verkoop van witgoed plus bruingoed via haar merken Electro World en Dé Witgoed Specialist.

Via PIM is United Retail in staat om product informatie vanuit verschillende distributeurs en fabrikanten te onboarden en hierna op efficiënte wijze in PIM gereed te maken voor verkoop. Hier wordt een combinatie gemaakt tussen automatische product verrijking en verrijking door product content specialisten. Daarnaast wordt er op basis van het aantal criteria bepaald, hoeveel effort er noodzakelijk is om een product klaar te maken voor verkoop. 
Hiervoor zijn in het product optimalisatie proces in de PIM (de product information flow in PIM) verschillende swimming lanes beschikbaar. Voor een nieuwe range HD-televisies bijvoorbeeld, wordt er meer werk verricht bij product verrijking dan in het geval van een lekbak voor een wasmachine. Dit zorgt ervoor dat er zoveel mogelijk waarde wordt toegevoegd, juist aan die producten waarvoor dit ook daadwerkelijk loont. Product informatie uit PIM wordt naar verschillende downstream channels gepubliceerd, zoals webshops, in store, marketplaces, affiliate etc.   

Meer weten over deze case? Neem dan contact met ons op! 

×

Kom bij ons werken!
Bekijk de vacatures