PIM voor Van Wijhe Verf

Geboren en getogen in omgeving Zwolle is Pieter Lokhorst opgegroeid in een echte bouw familie. Met een vader en oom als schilder komt hij dan ook al vroeg in aanraking met het schildersvak. Na afronding van zijn opleiding komt Pieter in het selectieproces van Sikkens in Sassenheim terecht om daar aan de slag te gaan. Op het laatste moment heeft hij deze baan afgeslagen, omdat er een kans voorbij kwam bij Koninklijke Van Wijhe Verf in, het voor hem welbekende, Zwolle. Sindsdien heeft Pieter hier verschillende functies bekleed en is hij altijd betrokken geweest bij de verwerking van data en de processen daaromheen. Inmiddels is Pieter uitgegroeid tot product owner en is hij een belangrijke eindgebruiker van de ConnectingTheDots PIM. Hoog tijd om eens een kijkje te nemen in het kleurrijke pand van Van Wijhe Verf!

Wat is het belang van PIM voor Van Wijhe Verf?

Van Wijhe was op zoek naar twee dingen, namelijk aan de ene kant naar een data omgeving waarin data op één plek beheersbaar was en daarna uitgerold kon worden naar verschillende kanalen zoals de website en de databladen. Aan de andere kant was het belangrijk dat Van Wijhe te allen tijde kon beschikken over één waarheid. Dit is belangrijk, zodat altijd de juiste benodigde (en verplichte) informatie op etiketten komt te staan, in de gewenste talen. 

“Het mooie van het PIM systeem van ConnectingTheDots is dat het mogelijk is om vanaf hier de data en informatie veel breder te verspreiden dan dat we vroeger konden.” Ook, omdat Van Wijhe te maken heeft met een uitdaging op het gebied van meertaligheid (zeven talen) is het belangrijk om een tool te hebben die daarin op een efficiënte manier ondersteunt. 

Waarom heeft van Wijhe Verf voor CTD als partner voor PIM gekozen en hoe bevalt dit?

Na een uitgebreid onderzoek en selectieproces is de keuze uiteindelijk op ConnectingTheDots gevallen. “De voornaamste reden was dat zij veel breder georiënteerd zijn in meerdere markten vergeleken met de concurrenten. In onze ogen is dit een groot voordeel.” 

Naast de ervaring in diverse markten was er nog een ander voordeel wat Van Wijhe aansprak aan de ConnectingTheDots PIM: namelijk dat er geen CMS meer beheerd hoeft te worden. Hierdoor hoeven veranderingen in bijvoorbeeld teksten van etiketten alleen in de PIM doorgevoerd te worden en staat het de volgende dag online. Deze manier van werken is een stuk efficiënter dan hoe het vroeger ingericht was en scheelt veel werk. Bovendien zorgt het ervoor dat iedereen binnen van Wijhe kan vertrouwen op de meest recente informatie, waardoor onjuistheden gereduceerd worden. Er is simpelweg maar één waarheid. Bij Van Wijhe speelt de meertaligheid ook een grote rol. Met zeven talen is het wijzigen van teksten een foutgevoelig proces. Met de PIM is dit nu ook één handeling. 

De PIM biedt ook een voordeel op het gebied van communicatie tussen teams. Eerder was het werkproces bij Van Wijhe zo ingericht dat afdelingen afzonderlijk informatie of afbeeldingen bij elkaar op moesten vragen. Vervolgens werd deze informatie handmatig verstrekt. Met de PIM is deze informatie gecentraliseerd en is daarmee ook dit proces een stuk efficiënter. 

Dankzij de PIM is het ook mogelijk dat steeds meer data gaandeweg het proces ingevoerd kan worden. Denk hierbij aan productblad en etiket briefing. Het voordeel hiervan is dat het niet meer op het laatste moment ingevoerd hoeft te worden, maar gaandeweg het proces kan gebeuren. Velden die nog toegevoegd kunnen worden zijn bijvoorbeeld teksten voor de marketingcommunicatie, zoals data voor het web, data voor het etiket en verschillende views. Op die manier werkt het proces heel prettig. “Er zit structuur in, wij zouden niet meer zonder kunnen.”

Wat vind je van ConnectingTheDots PIM?

Iedereen die in het bedrijf de PIM raadpleegt weet dat de data die in PIM staat actueel en betrouwbaar is. Alles staat op één plek, alles is centraal, er is één waarheid. Alle data staat er op dezelfde manier in, voor zowel Wijzonol retail, Professional of Ralston. Met één druk op de knop is het mogelijk om de juiste opmaak te kiezen, en een nieuw etiket komt uit het systeem rollen. Ook het invoeren van een nieuw productcontent is ontzettend makkelijk. De basis data wordt op enkele punten verrijkt en vervolgens automatisch vertaald in verschillende talen. Dit proces is veel makkelijker dan vroeger.


 


PIM voor KPN

KPN is een toonaangevende leverancier van ICT-diensten. Met een uitgebreid pakket aan producten en diensten bedient KPN met verschillende merken een groot aantal diverse klantgroepen in binnen- en buitenland. Van prepaid bellen in de VS tot interactieve HD-televisie in Nederland.

PIM voor Accell Group

Accell Group is een beursgenoteerde onderneming en die zich internationaal richt op de midden- en hogere segmenten van de markt voor fietsen, fietsonderdelen en fietsaccessoires.

×

Kom bij ons werken!
Bekijk de vacatures

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de site te analyseren en de ervaring te verbeteren. Lees meer

Geen probleem!