PIMeCommerce

PIMeCommerce
– zo zien wij dat

Wij schrijven onze twee diensten, PIM en eCommerce, hier aan elkaar. En dat is geen toeval of tikfout. Het is bewust, want in onze beleving hebben deze twee diensten elkaar nodig om tot groei van uw online resultaten te komen.

Waarom? Omdat goede productcontent een voorwaarde is voor succesvolle e-commerce. En voor goede productcontent die conversie verhogend werkt, heb je PIM nodig.

Een voorbeeld. Stel: u heeft een goedlopende webshop met 10.000 producten. De ambitie om te groeien naar 100.000 producten is aanwezig, maar dat is organisatorisch een probleem. Dan heeft u niet alleen een krachtige e-commerce oplossing nodig, maar ook een PIM-oplossing als fundament voor het productbeheer.

ConnectingTheDots gelooft in de kracht van de combinatie: PIMeCommerce. Connecting the dots, ook hier. Immers, op uw doelgroep afgestemde productcontent zorgt ervoor dat uw producten gevonden worden, klanten de juiste productselectie maken en verleid worden tot (extra) aankoop (momenten).

PIMeCommerce
– waarom de onze

PIM als driver van e-commerce: het lijkt logisch, toch onderscheiden wij ons met deze zienswijze van andere aanbieders.

Veelal worden deze oplossingen apart van elkaar aangeboden, om in de metafoor te blijven: gescheiden van tafel en bed. Twee systemen die los van elkaar werken: het is minder efficiënt, onnodig complex en vooral onoverzichtelijk. Voeg ze samen en de weg ligt open voor groei. Wij geloven daar in. En het werkt.

Niet voor niets zijn wij daarom de passende keuze voor klanten met high end webshops en vielen onze oplossingen meerdere malen in de prijzen. Kleertjes.com won in 2017 een Shopping Award XL in de categorie mode, bijvoorbeeld.

De combinatie van uw great product content en de PIMeCommerce-oplossing van ConnectingTheDots staan garant voor uw succes. Klanten als Azerty, Sound United, kleertjes.com, Jan Linders Supermarkten en Welkoop hebben dit reeds ervaren.

PIMeCommerce
– voor wie

PIMeCommerce is er voor zowel B2B als B2C.

B2C

Voor onze B2C klanten is de oplossing zo ingericht dat elke bezoeker dezelfde prijs betaalt voor het aangeboden product. De zogenaamde klantprijs is hetzelfde. Dit geldt ook voor het assortiment. De klant maakt een selectie in het aanbod en krijgt dezelfde producten te zien als elke andere klant die dezelfde filters heeft aangemerkt.

B2B

Bij B2B klanten is de klantprijs anders en is ook het productaanbod anders: er is een klantspecifiek assortiment. Dat dit mogelijk is, komt doordat wij de software voor onze PIMeCommerce oplossingen zelf ontwikkelen en implementeren. Door onze jarenlange ervaring weten wij hoe we de oplossing moeten inrichten om zo zowel de zakelijke als de particuliere markt te bedienen.

Main features PIMeCommerce

PIM als basis.

Zonder PIM geen e-commerce. Een beheeromgeving voor webwinkel management inclusief PIM.

Schaalbaar.

In de webshop kan zowel een voorraadhoudend assortiment worden gevoerd en / of gecombineerd worden met een longtail assortiment.

Prijsmanagement en promotieregels.

Prijsmanagement kan in de beheeromgeving worden ingericht.

Marketingmogelijkheden.

Combineer marketingcontent met het product-aanbod voor bijvoorbeeld het maken van themapagina’s, landers of merkenpagina’s.

Responsive.

Uiteraard wordt een webshop responsive uitgevoerd.

Connected.

Mogelijkheid voor koppelen ERP, WMS en CRM-systemen.

Cases

PIMeCommerce en kleertjes.com

Alles wat baby’s, kinderen en (aanstaande) moeders nodig hebben aan toffe merkkleding en schoenen, is bij kleertjes.com te vinden. Het is de grootste webwinkel van Nederland op dat gebied. Het omvangrijke assortiment en hoge bezoekersaantallen vragen om een snelle performance. Ook bij peak traffic. kleertjes.com en ConnectingTheDots werken al een paar jaar succesvol samen.

Het hart van de webwinkel van kleertjes.com wordt gevormd door de PIM-sectie. In PIM wordt kale productdata afkomstig uit ERP (Retailium van ACA, op basis van Microsoft Navision) ingelezen en in PIM op efficiënte wijze verder verrijkt met onder meer producteigenschappen, aansprekende productomschrijvingen en afbeeldingen.

Klanten van kleertjes.com kunnen makkelijk door het assortiment navigeren of het assortiment doorzoeken door middel van faceted search en sortering. En natuurlijk is kleertjes.com responsive uitgevoerd, voor een optimale weergave voor mobiel, tablet en PC. Waarbij geldt: mobile first.

PIMeCommerce en Welkoop

Dat ze bij Welkoop verstand hebben van tuin & dier, merk je meteen als je de webwinkel bezoekt of een van de 150 winkels binnenloopt. Dit gevoel sluit aan bij Welkoops ambitie om hét merk te willen zijn voor tuin & dier, niet alleen middels de kennis en kunde in de winkels, maar ook online. Hiervoor heeft Welkoop een uitgekiende omni-channel strategie uitgestippeld, die op basis van PIMeCommerce van ConnectingTheDots wordt uitgevoerd.

De kern wordt gevormd door PIM. PIM biedt Welkoop grip op de productdata en de mogelijkheid om productdata te optimaliseren en aan te vullen met bijvoorbeeld adviezen. In de PIM-sectie worden producten, afkomstig van verschillende leveranciers, automatisch ingelezen en in PIM verder verrijkt met onder meer producteigenschappen en afbeeldingen. Prijsinformatie, prijspromoties en voorraadstatus per filiaal worden vanuit het kassa-systeem (Aspos van Valk software) gesynchroniseerd met PIM.

Klanten kunnen in de Welkoop-winkel het product assortiment raadplegen en online bestellen. Aangevuld met (product) advies en informatie gebundeld op thema’s. Ook is het mogelijk te achterhalen in welk filiaal een product op voorraad is. En niet onbelangrijk voor de invulling van de omni-channel strategie; er kan gekozen worden om producten online te bestellen en thuis te laten bezorgen, of de bestelling af te halen in de gekozen fysieke winkel. Gemak dient de mens.

PIMeCommerce en Sound United

Sound United is een internationale producent en leverancier van high-end HIFI apparatuur in de breedste zin van het woord. De focus van Sound United ligt op het ontwikkelen van innovatieve audio/videoproducten die de verwachting van hun klanten overtreffen. Bekende merken van Sound United zijn Denon, Heos en Marantz.

Sound United heeft zich ten doel gesteld een groter deel van de verkoop van het productportfolio door de zakelijke klanten zelf te laten realiseren. Hiervoor is een B2B-webshop ingericht, op basis van PIMeCommerce van ConnectingTheDots. Via de B2B-webshop kunnen de zakelijke klanten van Sound United op elk gewenst moment van de dag online inkopen. Ook kunnen zij in de webshop een klantspecifiek assortiment bestellen dat in lijn ligt met de overeengekomen specifieke klantprijzen.

Door de koppeling van de B2B-webshop met het achterliggende ERP-system SAP worden inkooporders direct en efficiënt ingeschoten en kunnen deze orders zonder tussenkomst van accountmanagement of servicedesk worden uitgeleverd. Hierdoor kunnen zowel de servicedesk als de accountmanagers zich focussen op de groei van de afzetmarkt in plaats van hun tijd en energie te steken (en verliezen) in het ophalen en inboeken van orders.

Naast de Sound United producten worden in PIM ook spare parts beheerd. Onlangs is de B2B-webshop ook uitgerold in Singapore.

PIMeCommerce
zelf ervaren?

Laat het ons weten via het contactformulier.
Wij vertellen u er graag alles over.

Vraag een demo aan

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de site te analyseren en de ervaring te verbeteren. Lees meer

Geen probleem!