Logo ConnectingTheDots

De Bijenkorf verbetert productbeheer met ConnectingTheDots PIM

In een moderne, omnichannel commerce-omgeving lukt productbeheer alleen als je alle productdata en -content op één centrale plaats beheert en bewaart. Om dat voor elkaar te krijgen, koos de Bijenkorf voor ConnectingTheDots PIM.

Lees verder
Azerty PIM implementatie door ConnectingTheDots

In het kort – de Bijenkorf & ConnectingTheDots PIM

  • Uniform datamodel voor alle producten en varianten
  • Eén centrale plek voor productinformatie
  • Taakgestuurd werken met heldere flows
  • Snelle verrijking voor beeld en copy
  • Volledig inzicht in datakwaliteit en voortgang

De Bijenkorf is het meest inspirerende, creatieve en duurzame warenhuis, waar iedereen zich bijzonder kan voelen.


Uniform datamodel

Met een uniform datamodel en een gestructureerde productclassificatie beheert de Bijenkorf al haar producten en varianten in verschillende talen en regio’s binnen ConnectingTheDots PIM. Het resultaat: één betrouwbare bron van productinformatie.
Deze centrale bron zorgt ervoor dat alle data in elk kanaal klopt en consistent is. Tegelijkertijd kunnen medewerkers efficiënt werken aan verrijking en optimalisatie, zonder in te loggen in meerdere systemen of handmatig data te controleren en kopiëren.


Product Information Flow van ConnectingTheDots PIM

In ConnectingTheDots PIM volgt productinformatie altijd een gestroomlijnd proces. Teams kunnen parallel samenwerken, zonder elkaar in de weg te zitten. Het systeem maakt helder wie waarvoor verantwoordelijk is en op welk moment, zodat productdata zo snel mogelijk door de keten beweegt.


Het PIM-systeem wordt gevoed met masterdata, analyseert deze en genereert automatisch overzichten. De studio weet precies welke samples nodig zijn voor fotografie, en copywriters krijgen automatisch taken toegewezen om nieuwe producten te controleren en verrijken.


Alle taken en statussen zijn voor iedereen inzichtelijk in de Product Information Flow. Zo blijft iedereen aangehaakt en beweegt de content altijd vooruit.

De Bijenkorf aan het woord over de samenwerking met ConnectingTheDots


"4 jaar geleden besloten we dat er een nieuw PIM moest komen. Het systeem dat we hadden begon te kraken. Het bevatte bovendien veel maatwerk. We wilden dus een nieuwe, moderne backbone voor onze e-commercesite. 

We deden heel breed onderzoek in de markt en gingen in gesprek met een shortlist van 4 aanbieders. Uiteindelijk kozen we ConnectingTheDots PIM vooral vanwege de gebruikerservaring. Het systeem sluit daarin heel goed aan bij de wensen van ons team. Het is bovendien een modern systeem dat makkelijk integreert. 


Op technisch vlak was ConnectingTheDots een van de weinige aanbieders die begrepen wat wij wilden bereiken. Wij wilden af van het werken met losse bestanden en integreren met een Kafka-laag om zo real time betrouwbare productdata te hebben.   


Ook een pre is, dat ConnectingTheDots een Nederlandse aanbieder is. Zwolle is voor ons niet om de hoek, maar je kunt ernaartoe als je wilt. Veel beter dan een of ander Amerikaanse softwaregigant waar je klant nummer 10.000 bent. 


En de beslissing heeft voor de Bijenkorf goed uitgepakt. Ook de houding en filosofie van ConnectingTheDots spraken ons vanaf het begin aan. Ze gingen er 100% voor. Ze dachten met ons mee, ook toen de integratie niet volgens plan liep. Onze IT-omgeving is nu eenmaal complex en we kwamen af en toe onverwachte dingen tegen. ConnectingTheDots bewoog daarin heel flexibel mee. Het zijn net als wij mensen die van een uitdaging houden, het leuk vinden om te leren en zichzelf continu willen verbeteren."


Emma Ootes
Als Product Owner betrokken bij selectie en implementatie van ConnectingTheDots PIM bij de Bijenkorf 

Best-in-class UX

Volledig verrijkte producten worden automatisch gesynchroniseerd met al uw downstreamsystemen. Zo beschikken al uw kanalen (ook land-specifieke) altijd over de meest actuele productdata. Ook vertalingen zijn onderdeel van de Product Information Flow.


De gebruiksvriendelijke interface van ConnectingTheDots PIM biedt krachtige zoekfuncties, spreadsheet-achtige bewerkingen en eenvoudige tools voor het samenstellen van assortimenten voor export naar verschillende verkoopkanalen.


Taakgestuurd en inzichtelijk werken

Het team werkt taakgestuurd via een overzichtelijke interface. Medewerkers zien direct welke taken op hen wachten, terwijl rapportages inzicht geven in de volledigheid en nauwkeurigheid van de productinformatie. Daarnaast bieden de dashboards real-time zicht op de voortgang per product, medewerker en afdeling. Zo blijft iedereen betrokken én verantwoordelijk in het proces.


Meer informatie

Benieuwd naar de impact van een optimaal gestructureerd data- en contentproces voor uw organisatie? We laten u graag zien hoe de Bijenkorf dit heeft aangepakt – en hoe we dat succes kunnen vertalen naar uw situatie. Maak gerust een afspraak.

Krijg ook grip op uw data!

Richard Vriezekolk

Richard Vriezekolk helpt u in 30 minuten op weg met uw data-uitdagingen.

Gratis adviesgesprek
Share by: