Logo ConnectingTheDots

Wij zijn ConnectingTheDots

  • Visual odyssey across continents
    Button
  • Stark beauty of desolate dunes
    Button
  • Breathtaking colors of our planet
    Button
  • ConnectingTheDots is marktleider in Product Informatie Management (PIM) voor retail.

    Met klanten als ANWB, United Retail, Wehkamp Retail Group en de Bijenkorf helpen we u productdata snel, foutloos en schaalbaar te beheren.


    Onze slimme software en praktische aanpak geven grip op elke stap van import tot publicatie. Vanuit Zwolle werkt een team van 40+ specialisten dagelijks aan oplossingen die productdata eenvoudig én effectief maken.


    Wij noemen dat: Product Content done with a Smile.

    Laten we kennismaken

    U werkt samen met een team van 40+ dataspecialisten uit Zwolle

    U profiteert van ervaring met topmerken uit de retail

    Erkend in de Emerce 100 als toonaangevende PIM oplossing

    U werkt samen met een team van 40+ dataspecialisten uit Zwolle

    U profiteert van ervaring met topmerken uit de retail

    Erkend in de Emerce 100 als toonaangevende PIM oplossing

    Gekozen als top PIM oplossing in de Emerce 100

    Niet voor niets werken toonaangevende retailers en groothandels met onze PIM oplossing. De opname in de Emerce 100 bevestigt wat onze klanten al weten: het werkt.

    Bekijk onze PIM oplossing

    Van awardwinnende webshops naar een PIM oplossing die echt werkt

    Meer dan 15 jaar werkten we voor de top van de Nederlandse e-commerce. Niet als consultants, maar als bouwers. We stonden aan de basis van bekroonde webshops en zagen van binnenuit wat e-commerce succesvol maakt én wat het vertraagt.


    Wat bleek steeds de bottleneck? Productdata.

    Sterke platformen draaien op strakke processen. Maar slechte productdata zorgde keer op keer voor fouten, frustratie en omzetverlies.


    Daarom bouwden we ConnectingTheDots PIM. Geen generiek systeem, maar een oplossing die retail snapt, omdat we er zelf uit komen. Snelheid, schaalbaarheid en controle. Dáár draait het om. En dat is precies wat onze PIM levert


    Onze klanten winnen prijzen en dat is geen toeval

    Onze klanten groeien, winnen prijzen en blijven vooroplopen, mede dankzij een solide content- en dataketen.


    • 2024: Welkoop wint de Shopping Award in de categorie Dier en wordt opnieuw uitgeroepen tot Beste Webwinkel van het Jaar
    • 2023: Welkoop wint de Shopping Award in de categorie Dier en wordt Beste Webwinkel van het Jaar
    • 2021: Kleertjes.com wint in de categorie Baby- en Kindermode


    We helpen merken hun productdata organiseren op een manier die groei en succes mogelijk maakt.

    Kennismaken?
    PIM implementatie voor ANWB
    PIM implementatie voor de Bijenkorf
    PIM implementatie voor United Retail
    PIM implementatie voor Solucious
    PIM implementatie voor Wehkamp
    PIM implementatie voor de Bijenkorf

    Waarom klanten voor ons kiezen

    Wij zijn al jarenlang actief binnen e-commerce en hebben geleerd dat duidelijkheid en goede product content cruciaal zijn voor het verhogen van conversie en omzet.

    Centrale productdatabase

    Alle productinformatie op één centrale plek, altijd up-to-date.

    15+ jaar e-commerce ervaring

    U werkt met een partij die de uitdagingen van online productdata door en door kent.

    We spreken Nederlands

    U schakelt makkelijk en snel. Geen taalbarrières of vertaalfouten.

    Sterke basis in Nederland

    U werkt met een lokale partij die bereikbaar is én betrokken blijft.

    Vertrouwd door A-merken

    U profiteert van inzichten en oplossingen die ook werken voor de Bijenkorf, ANWB en Wehkamp.

    Continu doorontwikkeld

    U kiest voor een oplossing die meegroeit met technologie, markt en uw ambities.

    Sneller live met nieuwe producten

    U brengt producten sneller naar de markt dankzij geautomatiseerde datastromen.

    Geen gedoe met leveranciersformaten

    U ontvangt data in elk formaat. Wij zorgen voor de vertaalslag.

    Naadloze koppeling met uw systemen

    U koppelt eenvoudig met webshop, PIM, ERP of marketplace.

    Grip op datakwaliteit

    U voorkomt fouten met slimme validaties en automatische checks.

    Eén vast aanspreekpunt

    U krijgt een klein en vast team dat u en uw business écht begrijpt.

    Schaalbaar zonder rompslomp

    U groeit zonder opnieuw te moeten investeren in techniek of structuur.

    Klaar voor AI-toepassingen

    U benut de kracht van AI optimaal met gestructureerde en rijke productdata als fundament.

    Data die verkoopt

    U verhoogt conversie met complete, consistente en overtuigende productinformatie.

    Werken bij ConnectingTheDots

    Technische mensen met een grote voorliefde voor de ontwikkeling van (de beste, natuurlijk) product content, zijn a bit(s) zeldzaam. Toch hebben we er bij ConnectingTheDots een behoorlijk aantal gevonden en met elkaar verbonden. Voor ons is er niets mooiers dan verbindingen maken. Bekijk hieronder onze actuele vacatures.

    door Arnout Schutte 3 september 2025
    Naast dat wij ons al jaren gelukkig mogen prijzen met een heel aantal geweldige klanten. Zien we het aantal nieuwe klanten toenemen! Dat is ook onze focus, groei! Nog meer klanten toevoegen. En daarom zijn wij op zoek naar een ervaren projectregisseur (ook wel projectleider) die eigenaarschap toont en alles wat hij of zij aanraakt onderweg net weer een beetje beter maakt. Met 1 doel, de perfecte onboarding met een hoge klanttevredenheid. Ga jij deze uitdaging aan? Wat ga je precies doen? Als Projectregisseur zorg jij dat projecten soepel verlopen en succesvol worden opgeleverd. Jij bent de verbindende schakel tussen klanten, developers, consultants en sales en weet altijd de juiste balans te houden. Met jouw ervaring binnen enterprise- of groot-MKB-projecten houd je controle over planning, budget, scope en kwaliteit. Je schakelt moeiteloos tussen operationeel en tactisch niveau, leidt overleggen en stuurgroepen, en weet je teams zo te faciliteren dat zij optimaal kunnen leveren. Je weet dat “nee” ook een antwoord kan zijn, maar zoekt altijd de weg naar “wat dan wel.” Kortom: jij regisseert the big picture zonder de details uit het oog te verliezen. What’s in it for you? Meewerken aan uitdagende en complexe projecten voor toonaangevende klanten. Ruimte en ondersteuning om je rol nu én in de toekomst goed te kunnen uitvoeren. Veel mogelijkheden om jezelf te blijven ontwikkelen. Verder krijg je bij ons: Keuze uit een MacBook of Windows. Hybride thuiswerkregeling, mits je op meer dan 45 min rijden van kantoor woont. Salaris tussen €3.500 en €5.000 bruto per maand op basis van een 40-urige werkweek, afhankelijk van jouw ervaring. Elke dag een gezamenlijke lunch. 24 vakantiedagen. Leuke team- en bedrijfsuitjes en borrels. Racesimulator + playstation aanwezig. Een ambitieuze en gezellige werkomgeving met gepassioneerde collega’s. De mogelijkheid om fulltime of parttime te werken. Wie ben jij? Jij bent een doener met slagkracht en assertiviteit. Iemand die projecten in goede banen leidt en zowel het team als de klant vertrouwen geeft. Jij zoekt de samenwerking naast de klant, en zorgt voor rust, continuïteit en harmonie. Verder neem je mee: Hbo werk- en denkniveau (bij voorkeur in Bedrijfskunde, ICT, Communicatie of Projectmanagement). Minimaal 5-10 jaar ervaring in een vergelijkbaar coördinerende rol binnen IT, digitale omgevingen of e-commerce. Sterke communicatieve vaardigheden in zowel Nederlands als Engels. Ervaring met tools als Jira, Exact of Confluence is een pré. Competenties die bij jou passen: Oprecht geïnteresseerd Eigenaarschap Jij bent in de lead Verbindend Besluitvaardig Resultaatgericht Assertief Stressbestendig Flexibel Commercieel bewust Sterk in plannen en organiseren Klant- en oplossingsgericht Can do-mentaliteit Nog steeds enthousiast? Mooi! Dan komen we graag met jou in contact. Je kan via de sollicitatiebutton of via onderstaand mailadres jouw cv en motivatie naar ons toesturen. Heb je nog vragen of wil je eerst wat meer horen over ons? Een vrijblijvend (digitaal) kopje koffie plannen we zo in! Marja Rozemeijer solliciteren@connectingthedots.nl 06 221 038 84 088 600 5900
    door Arnout Schutte 19 mei 2025
    Heb jij ervaring als Software Tester? Ben je op zoek naar een organisatie waarin jij het geautomatiseerd testen met Cypress kan gaan uitrollen en wil je jouw ervaringen inzetten en jouw steentje bijdragen aan onze groeiende organisatie? Dan past onze vacature misschien precies bij hetgeen waar jij naar op zoek bent! Wat ga je precies doen? Als Software Tester bij ConnectingTheDots ben jij de persoon die binnen een gedreven team checkt of alles doet wat het moet doen, voordat het wordt opgeleverd aan de klant. En dit is precies waar jij energie van krijgt; de foutjes eruit halen en de puntjes op de i zetten (of vinden zodat je collega developers deze kunnen zetten)! Je werkt voor toonaangevende klanten zoals; Solucious, de Bijenkorf en de Welkoop. Je test onder andere handmatig de software. Maar we zetten inmiddels mooie stappen als het gaat om geautomatiseerd testen. Bij de nieuwste klanten zijn we bezig met het implementeren van Cypress en we hebben de wens om dit zo snel mogelijk ook uit te rollen over al onze bestaande klanten. Een beste klus! En daar zouden we jouw ervaring heel goed kunnen gebruiken! Je kan hier echt de lead pakken, een plan maken en het samen met collega’s tot een succes brengen. Door het proces en het systeem doorlopend te controleren kan jij problemen identificeren nog voordat deze ontstaan. Hierdoor vergroot je de kwaliteit van het product en daarmee de ervaringen van onze klanten! Tijdens het testproces is er ruimte binnen Scrum om het proces mee te organiseren en vorm te geven. What’s in it for you? Voorop staat dat we jou de ruimte bieden die jij nodig hebt om jouw functie goed te kunnen uitvoeren voor nu en in de toekomst. Jezelf blijven ontwikkelen staat hoog op onze agenda, daarom maken wij gebruik van een functionerings methode waarin jouw talentontwikkeling centraal staat. Als organisatie zijn wij de eerste stappen aan het zetten voor wat betreft geautomatiseerd testen. Dit geeft jou alle ruimte om hierin volop mee te denken en te ontwerpen! Jij kan, mede, gaan bepalen hoe het testen binnen onze organisatie zich moet gaan organiseren. Je kijkt hoe het Scrum team zich hierin organiseert en je bedenkt samen met collega’s hoe dit zich in de organisatie verder moet gaan ontwikkelen. Verder: een Macbook 40% remote werkregeling salaris tussen € 3.000 en € 4.500 obv 40 uur elke dag een volledig verzorgde lunch 24 vakantiedagen volop team- en bedrijfsuitjes een ambitieuze en gezellige werkomgeving met gepassioneerde collega's Wie ben je en wat neem je mee? Om een goede invulling aan de functie Software Tester te kunnen geven, is het nodig dat je ruime ervaring hebt in het opzetten van geautomatiseerde testomgevingen. Voor veel developers zal dit een nieuwe manier van werken betekenen. Het mee kunnen nemen van mensen en het positief kunnen motiveren zijn dan ook eigenschappen die je zeker gaan helpen om er een succes van te maken. Je laat je dan ook niet snel uit het veld slaan als er een keer een tegenslag te verwerken is. Je vindt het daarnaast leuk om contact te hebben met klanten en je hebt hier ook ervaring mee. Je bent van nature iemand die accuraat en nauwkeurig is en werkt, die meedenkt en die proactief dingen signaleert. Daarnaast herken jij je in het volgende: Enkele jaren ervaring als Software Tester in een SCRUM team Relevante IT opleiding Affiniteit met geautomatiseerd testen en het opzetten van testomgevingen Ervaring met Cypress of soortgelijke software Ervaring met JIRA en Confluence is een pré Ervaring met het lezen en begrijpen van PHP (unit testen) is een pré Nog steeds enthousiast? Dan komen we graag met je in contact! Je kan via de sollicitatiebutton op deze site of via onderstaand mailadres jouw cv en motivatie aan ons toesturen. Heb je nog wat vragen of vind je het fijn om eerst nog wat meer te horen over ons? Een vrijblijvend (digitaal) kopje koffie hebben we zo ingepland! Marja Rozemeijer solliciteren@connectingthedots.nl 06 221 038 84 088 600 5900
    door Arnout Schutte 5 mei 2025
    We groeien lekker door en zijn daarom op zoek naar een nieuwe collega! We hebben onze eigen PIM software ontwikkeld en zetten deze in bij toonaangevende klanten zoals de Bijenkorf, ANWB, Welkoop en Wehkamp. Vind jij het fijn om te werken met Symfonie als stack? Werk jij graag binnen een hecht team dat dedicated aan een aantal mooie klanten werkt en heb jij een aantal jaren ervaring in het schrijven van goede PHP code? Then we need you! Wat ga je precies doen? ConnectingTheDots is een van de grote spelers in Nederland als het gaat om PIM (Product Information Management) software voor grote bedrijven. We zijn 15 jaar geleden klein begonnen en inmiddels uitgegroeid naar partners van grote Nederlandse en Internationale bedrijven. Momenteel zijn we op zoek naar een developer met ruime ervaring, iemand die echt al wel wat ‘meters’ heeft gemaakt en die lekker kan meedraaien in het team. Iemand die ook ideeën heeft en niet bang is om deze voor te stellen. We werken volgens de Scrum methodiek, waarbij het team zelf verantwoordelijk is voor het behalen van de doelstellingen. Binnen de twee wekelijkse sprint heeft het team de ruimte om eenieder te laten doen waar hij of zij goed in is, om samen zo met elkaar elke keer de eindstreep succesvol te halen. Tevreden klanten elke keer weer; daar zorgen jullie met elkaar, developers, tester en PO, als team voor! What’s in it for you? Meewerken aan uitdagende en complexe projecten en software verbetering voor toonaangevende klanten, zoals bijvoorbeeld de Bijenkorf, Wehkamp of Welkoop! Ook geven we jou de ruimte die jij nodig hebt om jouw functie nu en in de toekomst goed te kunnen uitvoeren. Jezelf blijven ontwikkelen staat hoog op onze agenda! Verder: een Macbook hybride thuiswerkregeling salaris tussen € 2.500 en € 4.500 obv 40 uur elke dag lunch van de zaak 24 vakantiedagen volop team- en bedrijfsuitjes een ambitieuze en gezellige werkomgeving met gepassioneerde collega's Fulltime, parttime: het kan allemaal. We hanteren een minimum van 32 uur maar 40 uur is ook mogelijk natuurlijk :) Wie ben jij? Kort gezegd; iemand die hard wil werken, zijn of haar afspraken nakomt en die ook wel in is voor een lolletje op z’n tijd. Iemand die energie krijgt van goede code schrijven, van binnen een team functioneren en die daarnaast: een aantal jaren ervaring heeft met PHP alsook met HTML, Javascript, Elasticsearch, CSS en MySQL Een gezonde nieuwsgierigheid naar nieuwe programmeertalen en/of ontwikkelkansen ervaring met Symfonie is zeker een pré! ervaring heeft met versiebeheersystemen GIT/SVN en kennis van en ervaring met Agile/Scrum werken enige kennis van NoSQL oplossingen heeft Nog steeds enthousiast? Mooi! Dan komen we graag met jou in contact! Je kan via de sollicitatiebutton of via onderstaand mailadres jouw cv en motivatie naar ons toesturen. Heb je nog wat vragen of vind je het fijn om eerst nog wat meer te horen over ons? Een vrijblijvend (digitaal) kopje koffie hebben we zo ingepland! Marja Rozemeijer solliciteren@connectingthedots.nl 06 221 038 84 088 600 5900
    Toon meer

    Ontdek onze nieuwste blogs

    Regelmatig delen wij onze visie en mening over actuele vraagstukken op het gebied van Product Informatie Management (PIM) en e-commerce. We proberen zo onze kennis die we in de loop der jaren hebben verzameld beschikbaar te maken voor iedereen die te maken heeft met Product Informatie Management en e-commerce. 

    door Arnout Schutte 3 september 2025
    Een sterk PIM-systeem is de verborgen motor achter een succesvolle DPP-strategie. Terwijl veel bedrijven nog afwachten, kunt u nu al voorsprong pakken. Ontdek de 5 concrete stappen om klaar te zijn voor het Digitaal Product Paspoort – en uw productdata écht toekomstbestendig te maken.
    door Arnout Schutte 18 augustus 2025
    Productinformatiebeheer is niet nieuw. Maar de rol van productdata is de afgelopen jaren drastisch veranderd. Waar productinformatie vroeger vooral diende om een product in een webshop te tonen, is het nu hét fundament voor digitale handel. Meer kanalen U verkoopt waarschijnlijk niet meer alleen via uw eigen webshop, maar ook via marketplaces, social commerce en fysieke kanalen die digitaal gevoed worden. AI en personalisatie AI-toepassingen zoals aanbevelingen, zoekoptimalisatie en contentcreatie hebben rijke, gestructureerde data nodig. Zonder betrouwbare productinformatie haalt u hier weinig rendement uit. Regelgeving Vanuit de EU komt het Digital Product Passport (DPP) eraan. U wordt verplicht om uitgebreide informatie over duurzaamheid, herkomst en samenstelling van producten te ontsluiten. Klantverwachtingen Consumenten vergelijken producten sneller dan ooit. Incomplete of foutieve data leidt direct tot omzetverlies en reputatieschade. Met Excel-lijsten of versnipperde systemen redt u het niet meer. Organisaties die blijven improviseren, merken dat fouten, vertragingen en frustratie zich opstapelen. Een PIM oplossing is daarom geen nice-to-have meer, maar een strategische randvoorwaarde. Waarom de klok tikt Het idee om “volgend jaar” met PIM aan de slag te gaan, klinkt aantrekkelijk. Maar uitstel heeft consequenties. Budgetcyclus De meeste organisaties stellen hun investeringsbudgetten in Q3 en Q4 van het jaar ervoor vast. Als u PIM pas in 2026 op de agenda zet, schuift de daadwerkelijke start vaak door naar 2027. Doorlooptijd Een PIM-project is geen quick fix. Afhankelijk van de complexiteit duurt een implementatie gemiddeld zes tot twaalf maanden. Start u in 2026, dan plukt u pas in 2027 de vruchten. Concurrentievoordeel Wie nu start, profiteert in 2026 al van efficiëntere processen, snellere productlanceringen en een betere klantervaring. De voorsprong die uw concurrent dan heeft, haalt u niet zomaar in. Wetgeving en compliance Het Digital Product Passport en duurzaamheidsrichtlijnen zijn niet optioneel. Bedrijven die wachten, riskeren boetes of reputatieschade omdat hun data simpelweg niet op orde is. De denkfout: “we wachten tot volgend jaar” Veel organisaties schuiven een PIM-investering voor zich uit. Vaak met de gedachte: “Excel werkt voorlopig nog” of “we hebben nu geen tijd”. De realiteit is dat uitstel vrijwel altijd leidt tot hogere kosten en meer druk later. Bedrijven die te laat beginnen, moeten vaak onder hoge tijdsdruk alsnog implementeren. Dat betekent hogere kosten, meer weerstand intern en minder grip op de kwaliteit. Kortom: wachten lost niets op, het vergroot alleen de pijn. Hoe u nú slim begint met een PIM-investering Het goede nieuws: u hoeft niet alles in één keer te beslissen of te implementeren. Er zijn slimme manieren om nu alvast de basis te leggen. Stap 1: Quick scan van uw huidige situatie Breng in kaart hoe u nu met productdata omgaat: Waar ontstaan fouten? Hoeveel tijd gaat verloren aan handmatig werk? Welke kanalen zijn lastig te bedienen? Hoe afhankelijk bent u van individuele medewerkers? Een objectieve scan laat vaak direct zien waar de pijn zit en hoeveel u kunt besparen. Stap 2: Businesscase maken PIM lijkt soms een grote investering, maar de verborgen kosten van géén PIM zijn vaak veel groter. Denk aan: omzetverlies door foutieve data, vertragingen in productlanceringen, dubbele handelingen in verschillende systemen, frustratie en verloop bij medewerkers. Een onderbouwde businesscase laat zien dat PIM zich meestal binnen 1 à 2 jaar terugverdient. Stap 3: Draagvlak creëren bij directie en stakeholders Presenteer PIM niet als een IT-project, maar als een strategisch fundament voor groei, compliance en klantbeleving. Zo vergroot u de kans op draagvlak én budget. Stap 4: Voorbereiden op selectie en implementatie Inventariseer welke kanalen, integraties en workflows voor u cruciaal zijn. Kijk naar partners die ervaring hebben in uw branche en schaalgrootte. Stap 5: Begin klein met een pilot of voorportaal U hoeft niet meteen een groot PIM-project te starten. Met een voorportaal, zoals een Product Data Loader, kunt u leveranciersdata automatisch en foutloos inlezen. Zo ervaart u snel de voordelen, bouwt u ervaring op en legt u de basis voor een volledige PIM-implementatie. Wat levert het u op in 2026? Als u nu begint, staat u in 2026 sterker. Denk aan: Minder fouten, minder frustratie: medewerkers besteden hun tijd niet langer aan handmatig overtypen, maar aan waardevolle taken. Snellere productlanceringen: nieuwe producten staan binnen dagen, niet weken, online. Sterke basis voor AI: gestructureerde productdata maakt AI echt waardevol in personalisatie, contentcreatie en search. Klaar voor Digital Product Passport: geen paniekvoetbal, maar een gecontroleerde aanpak richting compliance. Betere samenwerking: leveranciers leveren data in één keer goed aan en partners kunnen vertrouwen op consistente informatie. Het verschil tussen wél of géén PIM in 2026 is enorm. Kortom De boodschap is duidelijk: wie in 2026 wil profiteren van een PIM-oplossing , moet in 2025 beginnen. Budgetten worden dit jaar gemaakt, implementaties kosten tijd en de eisen aan productdata worden alleen maar groter. Uitstel betekent achterstand. Begin daarom met een scan, een businesscase of een pilot en zorg dat uw organisatie in 2026 klaarstaat voor de toekomst. Wilt u weten waar uw organisatie staat en hoe u zich nú kunt voorbereiden? Vraag onze demo aan.
    door Arnout Schutte 10 juli 2025
    U werkt dagelijks met productinformatie. Maar elke nieuwe collectie, uitbreiding of kanaalaanpassing zorgt voor vertraging. Leveranciers leveren data in verschillende formaten. Verrijking gebeurt handmatig. Vertalingen kosten dagen. En voordat een product online staat, bent u alweer ingehaald door de concurrentie. De waarheid is hard: de productdataketen in veel organisaties is te traag voor de huidige marktdynamiek. Groei vraagt om meer dan een degelijk PIM-systeem. Wat u nodig heeft, is een slimme, schaalbare aanpak. Een manier van werken waarbij AI en automatisering u helpen sneller, consistenter én met minder handmatig werk te opereren, zonder dat u de grip verliest. In deze blog ontdekt u hoe u met AI, onze Product Data Loader (PDL) en een krachtige PIM-oplossing , of dat nu uw huidige systeem is of die van ons, uw volledige productdataketen versnelt. Zodat er ruimte ontstaat voor groei, innovatie én rust in uw operatie. Waar het misgaat met productdata Zonder AI is de verwerking van productdata traag en foutgevoelig. U bent afhankelijk van handmatige bewerkingen, van Excel-sheets tot copy-paste werk. Typische signalen dat de keten niet efficiënt is: Leveranciersdata moet handmatig worden opgeschoond Productkenmerken zijn niet gestandaardiseerd Teksten worden per product geschreven en vertaald Nieuwe producten gaan pas na dagen of weken live Fouten of hiaten worden pas achteraf ontdekt In een tijd waarin snelheid bepalend is voor succes, vormt dit een risico. Niet alleen operationeel, maar ook strategisch. Wat AI toevoegt aan uw PIM systeem Een AI PIM pakt precies die onderdelen van uw productdataketen aan waar de meeste tijd en fouten ontstaan. Het systeem leert van uw structuur, begrijpt context en helpt uw team om sneller, consistenter en slimmer te werken. Automatische verwerking van leveranciersdata AI leest en interpreteert ongestructureerde bestanden. Of u nu een PDF, Excel-bestand of XML-feed ontvangt: kenmerken, waarden en hiërarchieën worden automatisch herkend en verwerkt. Hier speelt onze Product Data Loader (PDL) een centrale rol. Deze tool zorgt ervoor dat u leveranciersdata moeiteloos kunt importeren, structureren en verrijken – ongeacht het formaat of de frequentie waarin u die data ontvangt. Slimme categorisatie en attribuutkoppeling Uw AI PIM herkent categorieën en attributen, ook als die per leverancier verschillen. Nieuwe producten worden direct correct ingedeeld en verrijkt. Genereer productteksten automatisch Op basis van productdata genereert AI automatisch commerciële teksten in de juiste tone-of-voice, inclusief SEO-elementen. Ook het vertalen gebeurt razendsnel, mét behoud van context. Kwaliteitscontrole AI signaleert ontbrekende waarden, onlogische combinaties of afwijkingen voordat een product live staat. Zo voorkomt u fouten nog vóór publicatie. Wat het u concreet oplevert Organisaties die AI integreren in hun PIM systeem realiseren tastbare verbeteringen in de keten: Een aanzienlijk kortere time-to-market Tot 70% minder handmatige handelingen Minder fouten, hogere datakwaliteit Meer output met hetzelfde team U hoeft geen extra capaciteit aan te nemen om te groeien. Uw team wordt simpelweg productiever. Maar… is AI wel betrouwbaar? Dat is een begrijpelijke vraag. Onze visie: AI ondersteunt, maar u blijft aan het stuur. In ons AI PIM systeem bepaalt u de spelregels. U houdt zicht op wat AI doet, en kunt waar nodig bijsturen. Het is géén black box, maar een slimme assistent die uw processen versterkt. Transparant, controleerbaar en veilig inzetbaar. Onze aanpak: AI, PIM & PDL Bij ConnectingTheDots geloven wij dat AI alleen effectief is als de basis klopt. Daarom combineren wij krachtige AI agents met een toekomstbestendig PIM systeem en onze unieke Product Data Loader (PDL). Deze drie-eenheid vormt de motor van een moderne productdataketen. Importeren van externe data met PDL Onze Product Data Loader haalt data uit verschillende bronnen, herkent de structuur en zet deze automatisch om in bruikbare, geschoonde en verrijkte productinformatie. PIM als centrale hub Vanuit één omgeving beheert u alle productdata. AI ondersteunt u bij het verrijken, structureren en controleren Modulaire AI-toepassingen U kiest zelf waar u AI inzet: voor teksten, vertalingen, datakwaliteit of categorisatie. Modulair op te bouwen, schaalbaar in gebruik. Wilt u zien hoe dit werkt in de praktijk? Vraag dan een demo aan van ons AI PIM systeem met Product Data Loader. U ziet in 30 minuten: Hoe u leveranciersdata automatisch verwerkt en structureert Hoe AI productteksten genereert, vertaalt en controleert Hoe u sneller publiceert, minder fouten maakt en méér grip krijgt
    Toon meer
    Arnout Schutte ConnectingTheDots

    Ontdek wat er écht mogelijk is met uw productdata!

    Stuur uw bestanden op en ontvang een demo op maat. Geen theorie, maar direct inzicht in kansen voor uw organisatie.

    Plan mijn persoonlijke demo

    Kost 5 minuten, levert direct waardevolle inzichten op

    Share by: