Logo ConnectingTheDots
KIND Snacks logo

Productconfigurator en winstgevende abonnementen voor KIND, met Salesforce Commerce Cloud


Een sterk verbeterde winkelervaring, met meer gemak voor de gebruiker en meer terugkerende omzet voor de aanbieder. En dat alles ontworpen voor gebruiksvriendelijkheid, plezier en intuïtieve bediening. We zetten onze e-commerce-expertise aan het werk voor een configurator, een abonnementsdienst en flexibele leveringsopties op Salesforce Commerce Cloud.


KIND (onderdeel van Mars, in Nederland op de markt als BE-KIND) maakt gezonde snacks op basis van natuurlijke ingrediënten. Zij vroegen ons om hun online winkelervaring drastisch te verbeteren. Het belangrijkste doel was om het voor klanten makkelijker te maken om online een assortiment snacks aan te schaffen dat ze zelf samen konden stellen. Daarnaast wilde KIND meer stabiele, voorspelbare omzet door abonnementen op snackboxen op maat te verkopen. 


Uitdaging: gebruiksvriendelijke interface

De dienst die KIND wilde introduceren heet "Build Your Own Box": een proces in overzichtelijke stappen waarmee klanten eenvoudig hun selectie snacks konden aanpassen. De uitdaging zat hem in het ontwerpen en technisch mogelijk maken van een gebruiksvriendelijke en intuïtieve ervaring die klanten naadloos door het proces leidde van het selecteren van een doos, het kiezen van snacks, en het eventueel starten van een abonnement voor leveringen met een frequentie naar wens. 


Oplossing: snel en makkelijk je eigen snackbox samenstellen

Het samenstellen van een snackbox met 20 of 40 gezonde tussendoortjes is in onze oplossing intuïtief en leuk om te doen. Dat was lastig te realiseren, want het assortiment is groot. Daarom is er een functie om te kiezen uit ‘curated assortments’: vooraf samengestelde snackselecties die de gebruiker naar wens kan aanpassen. 


Om deze functies te ontwerpen en te implementeren in Salesforce Commerce Cloud zetten we al onze expertise en e-commerce-ervaring in en stelden we een team samen van specialisten. De functie is populair en heeft de webshop van KIND een hele nieuwe dynamiek gegeven. Doordat klanten nu zelf hun boxen kunnen samenstellen, zien we dat de klanttevredenheid hoger is dan eerst. Het abonnementsmodel zorgt bij KIND voor een meer consistente en voorspelbare omzet, wat belangrijk is voor een bedrijf dat veel investeert in productontwikkeling en research. 


Wat we voor KIND bereikten:

  • Gebruiksvriendelijke Interface - We zorgden voor een visueel aantrekkelijke en makkelijk te gebruiken interface. Klanten krijgen duidelijke aanwijzingen en visuals die ze door het aanpassingsproces leiden. 
  • Persoonlijke snackselectie - Het hart van de nieuwe functie ligt in het uitgebreide aanbod van KIND Snacks. Het verkennen van het aanbod, gecategoriseerd op type, smaak en dieetvoorkeuren, is de kern van de ervaring. Productcontent is daarin een belangrijke factor: gedetailleerde smaakbeschrijvingen en voedingsinformatie zijn belangrijk voor de doelgroep van KIND. 
  • Inzicht in boxformaten - Klanten kunnen kiezen tussen twee doosformaten, voor 20 of 40 snacks. De interface wordt dynamisch bijgewerkt om de beschikbare ruimte te tonen terwijl gebruikers hun dozen vullen, met een realtime preview van hun selectie. 
  • Abonnementsmogelijkheid – De mogelijkheid om een abonnement af te sluiten op jouw ideale snackbox vergroot klantloyaliteit en gemak. te vergroten integreerde een abonnementsmogelijkheid. 
  • Leveringsopties - Wij implementeerden naast de configurator een naadloos afrekenproces met meerdere leveringsopties, inclusief de mogelijkheid waarbij abonnees kunnen kiezen hoe laat hun box geleverd wordt. 


Meer informatie?

Wil je ook je Salesforce Commerce Cloud uitbreiden met extra functionaliteiten? Of ben je benieuwd hoe ConnectingTheDots je kan helpen bij een soortgelijke case? Neem contact met ons op, dan denken we met je mee.

Verder praten over de KIND case? Neem contact met ons op!

Share by: