Logo ConnectingTheDots
KPN logo

Altijd de juiste productdata: KPN's single source of truth in CTD PIM 


Hoe beheer je een pakket aan producten en diensten dat uiteenloopt van prepaid bellen in de VS tot interactieve televisie in Nederland? KPN is een toonaangevende leverancier van alle mogelijke IT- en communicatiediensten met verschillende merken en zeer diverse klantgroepen. Ze kwamen bij ConnectingTheDots terecht, op zoek naar een centraal systeem om al die producten in de beheren. 


KPN implementeerde met succes CTD PIM voor het beheren van productmasterdata en productinformatie. Zo ontstond een wereldwijde single source of truth voor alle producten. 


Geautomatiseerd boarden, normaliseren en opschonen 

Een essentieel onderdeel van het dataproces is het geautomatiseerd boarden van productinformatie die externe leveranciers aanleveren. Tijdens dit boardingproces worden de data gekwalificeerd, gekoppeld aan de juiste producten en in het juiste formaat gezet. Deze stap heet ook wel ‘data alignment’. Zo zien medewerkers en klanten van KPN altijd complete productinformatie en is die informatie voor iedereen op dezelfde manier genoteerd. 


Publicatie vanuit een single source of truth 

In de volgende stap van het dataproces maken verschillende afdelingen de productinformatie klaar voor publicatie. CTD PIM is ingericht om dit proces optimaal de begeleiden. Omdat het PIM de single source of truth is en iedereen samenwerkt aan dezelfde data, is er nooit onduidelijkheid over inhoud of status van productinformatie en masterdata. Daarnaast geeft het PIM KPN grip op het productassortiment en kan het bedrijf daardoor snelle en scherpe keuzes maken over welk product het in welke markt wil aanbieden. 


Meer informatie? 

Benieuwd naar de implementatie van CTD PIM bij KPN en de voordelen van een grotendeels geautomatiseerd en volledig geoptimaliseerd proces voor productdata? Maak een afspraak en we laten je zien wat er mogelijk is. 

Verder praten over de KPN case? 

Neem contact met ons op!

Share by: