Logo ConnectingTheDots

B2B-verkoopportaal voor home entertainment en reserveonderdelen

Het optimaliseren van het online verkoopproces was een uitdaging voor Masimo, een gevestigde naam in home entertainment. Klanten waren gewend aan voordelen via hun sales representative, wat de overstap naar online bestellen bemoeilijkte. Ook ontbrak een centrale plek voor productcontent. PIMeCommerce bood de oplossing.

Lees verder
Wilmink Engine Parts PIM en e-commerce implementatie door ConnectingTheDots

In het kort – Masimo & ConnectingTheDots

  • Naadloze integratie met SAP
  • Actuele klant- en prijsinformatie
  • Eén gestroomlijnd bestelproces
  • Efficiënter verkoopproces
  • Beter beheer van productcontent
  • Platform goed voor >50% van de orders

Masimo is met haar jarenlange ervaring en wereldwijd klantportfolio een grote speler in home entertainment in meer dan 100 landen. Met toonaangevende audiomerken als Bowers & Wilkins, Denon, Marantz, Polk, Heos, Definitive Technology en Classé is Masimo innovatief en perfectionistisch.


Ondersteun de sales reps.

Dat de klanten van Masimo maar langzaam overstappen naar online bestellen, is voorlopig iets waar het bedrijf mee om moet zien te gaan. Wat niet acceptabel was, waren de onduidelijke processen rondom bestellingen en productcontent. Om dat strak te trekken, zetten we onze oplossing in om sales representatives de mogelijkheid te geven onderweg orders in te voeren. Een naadloze integratie met SAP zorgt dat klanten en sales reps direct een order kunnen inleggen tegen de juiste, actuele voorwaarden.


Zo gaan alle orders door hetzelfde proces, of ze nou online of via een vertegenwoordiger gedaan worden. De verschuiving naar meer online bestellingen door klanten, en daarmee naar een efficiënter verkoopmodel, kan daardoor geleidelijk gaan.


Resultaten: efficiëntie en meer online orders.

De oplossing van ConnectingTheDots heeft dus een cruciale rol gespeeld in het stroomlijnen van het verkoopproces en het aanjagen van online bestellingen. Meer dan de helft van de totale orders komt nu via het platform binnen. Klanten wennen aan online bestellen, geholpen door goede, centraal beheerde productcontent. Het verkoopproces en het beheer van content worden hierdoor efficiënter en sales representatives hebben meer tijd voor andere aspecten van de verkoop, zoals voorlichting en winkelpresentatie.


Meer informatie?

Benieuwd naar de details van hoe we bij Masimo het verkoopproces strak trokken met en de voordelen die dat heeft opgeleverd? Neem gerust contact met ons op, dan bespreken we wat dit voor u betekent.

Krijg ook grip op uw data!

Richard Vriezekolk

Richard Vriezekolk helpt u in 30 minuten op weg met uw data-uitdagingen.

Gratis adviesgesprek
Share by: