Logo ConnectingTheDots
SURF logo

Optimaal productcontent beheren: SURF doet het succesvol met CTD PIM


SURF, de ICT-inkoopcoöperatie voor het Nederlands Hoger Onderwijs, koos na een zorgvuldige selectie voor CTD PIM van ConnectingTheDots. De doelen waren duidelijk: een betere ervaring voor medewerker en sitebezoeker, beter samenwerken en een aanzienlijke verbetering van de kwaliteit van de productcontent.


SURF is de coöperatie waarin Nederlandse onderwijs- en onderzoeksinstellingen gezamenlijk digitale diensten inkopen. Binnen SURF werken universiteiten, hogescholen, mbo-instellingen, academische ziekenhuizen en onderzoeksinstellingen samen aan het inkopen en ontwikkelen van digitale diensten en innovaties. 


Studenten en medewerkers van de aangesloten instellingen kunnen daardoor via SURFmarket, de webwinkel van SURF, hardware en softwarelicenties kopen tegen gunstige prijzen. 


Betere gebruikerservaring, betere productcontent 

Met de implementatie van CTD PIM had SURF ambitieuze doelen. Het belangrijkste was om de kwaliteit van de productinformatie voor gebruikers van alle SURF-kanalen drastisch te verbeteren. In het bestaande systeem was het lastig om informatie actueel, correct en volledig te krijgen. 


Ook het beheer van de content moest beter. Het invoeren van productinformatie was met de bestaande software te veel werk. Het kwam ook te vaak voor dat er fouten in de informatie stonden, die veroorzaakt werden door de gebruikerservaring bij het invoeren. Daardoor duurde het ook te lang voor nieuwe producten en diensten beschikbaar kwamen. 


Beter samenwerken 

Betere samenwerking tussen de verschillende teams was een ander belangrijk doel van dit project. Er zijn bij SURF verschillende mensen en teams dagelijks bezig met het beheren van productinformatie. Met CTD PIM konden we dat veel beter inrichten en kreeg SURF ook meer inzicht in voortgang van wijzigingen en aanpassingen en in de kwaliteit van de productcontent. 


Resultaat: alle doelen gehaald 

Aan het eind van dit project had SURF alle doelen gehaald. Voor iedereen – gebruiker, medewerker en management – is de ervaring verbeterd. De productcontent is op alle kanalen van consequente, hoge kwaliteit en teams en management hebben eindelijk grip op welke content waar staat en welke aanpassingen er nog gedaan moeten worden. CTD PIM speelde een sleutelrol bij het realiseren van deze ambitieuze doelen. 


Meer informatie?

Benieuwd naar details van de implementatie van CTD PIM bij SURF en de tastbare voordelen die hij heeft opgeleverd? Neem dan contact met ons op, zodat we al je vragen kunnen beantwoorden. 

Verder praten over de SURF case? 

Neem contact met ons op!

Share by: