Logo ConnectingTheDots
JBL logo

ConnectingTheDots ondersteunt Harman bij het realiseren van digitale ambities


Een exclusief team van ConnectingTheDots werkt dagelijks samen met Harman aan wereldwijde productlanceringen, het inrichten van e-mailcampagnes, het bouwen van landingspagina’s en het uitbouwen van het wereldwijde commerceplatform van Harman op Salesforce Commerce Cloud.


Harman, een onderdeel van Samsung, is wereldwijd verantwoordelijk voor het succes van een groot portfolio aan merken als JBL, Harman Kardon, AKG en Mark Levinson. Met deze merken heeft het bedrijf grote digitale ambities. 



Uitdaging: veel merken, veel projecten 

Het optimaliseren van de digitale aanwezigheid van zo veel merken tegelijk is een enorme uitdaging. Daarnaast lopen er binnen Harman altijd verschillende projecten die elkaar op onverwachte momenten kunnen raken. Dat vraagt om een gestructureerde aanpak en goede communicatie tussen alle betrokkenen. De functies die wij bouwen voor Harman, zoals productregistratie en self-service voor gebruikers, vragen bovendien nauwkeurige planning en afstemming bij de implementatie. 


Oplossing: strak projectmanagement en kennisdeling 

Ons team, dat exclusief voor Harman werkt, ontwikkelde een efficiënte aanpak om deze complexe uitdagingen aan te pakken. Nauwkeurig projectmanagement zorgt voor effectieve coördinatie en beheer van projecten en werk. Iedereen weet of de projecten goed gaan, omdat we regelmatig rapporteren en zo inzicht geven in alles wat er gaande is. Zo kunnen we ook tijdig bijsturen als dat nodig is. 


De sleutel tot succes is de nauwe samenwerking binnen het team en met alle andere betrokkenen. Daarbij delen we zo veel mogelijk expertise en inzichten. Dat komt de samenwerking ten goede en zorgt dat we de projecten steeds op tijd en binnen budget opleveren. Voorbeelden daarvan zijn de productregistratie-functionaliteit en de self-service supportportalen, maar ook de succesvolle opzet van storefronts voor exclusieve merken als Mark Levinson, die de digitale aanwezigheid van Harman's merkenportfolio aanzienlijk versterken. 

Resultaten: efficiëntie en loyale klanten

Ons werk bij Harman leidde voor het bedrijf tot deze concrete resultaten:

  • Betere gebruikerservaring – De functionaliteit voor productregistratie en self-service support verrijkt de gebruikerservaring maakt klantcontact voor Harman efficiënter 
  • Optimale online aanwezigheid – Storefronts voor exclusieve merken als Mark Levinson en InfinityLab dragen bij aan een optimale online aanwezigheid en een klantbetrokkenheid waar de concurrentie jaloers op is 
  • Grotere merkbekendheid – Met succesvolle, wereldwijde productlanceringen en e-mailmarketingcampagnes laat Harman zijn merken aan steeds meer mensen zien 
  • Meer trouwe klanten – Deze campagnes dragen ook aantoonbaar bij aan de klantloyaliteit en dus aan de omzet van Harman. 


Meer informatie?

Ben je benieuwd of ConnectingTheDots jouw Salesforce Commerce Cloud-webshop succesvoller kan maken, zoals we dat voor Harman deden? Neem gerust contact met ons op, dan maken we samen een plan.

Verder praten over de Harman case? Neem contact met ons op!

Share by: